2020. aasta kriis avaldas mõju pea igas eluvaldkonnas. Sotsiaaltöö vallas sai koroonakriisist eriti tugevasti mõjutada töökorraldus. Mõnel juhul tuli töö ümber plaanida täielikult.
OSKA koostab digi- ja rohepöördeks vajalike oskuste ülevaate seniste uuringute põhjal, kaasates vajadusel tööandjaid ja teisi eksperte. Ülevaatele lisab Haridus- ja Teadusministeerium info, milliseid oskusi ja kus õpetatakse.
OSKA uue tööturu tulevikutrendide ülevaatega uuendatakse ja süstematiseeritakse üleilmsed tööjõu- ja oskuste vajadust mõjutavad trendid ja mõjutegurid aastani 2030 ning hinnatakse nende mõju Eestile.
Eestis jääb järgmise kümne aasta jooksul puudu 2/3 töötleva tööstuse inseneride järelkasvust ning see pärsib Eesti majanduse arengut, kirjutavad OSKA uuringujuht Ave Ungro ja OSKA andmeanalüütik Rain Leoma äsja valminud OSKA töötleva tööstuse tuleviku-uuringu põhjal.
Uutes uuringutes prognoositakse tööjõu- ja oskuste vajadust järgmisel 7-10 aastal, võttes arvesse tööjõuliikumisi, ning võrreldakse seda pakutava koolitusega. Uuringutes tehakse ka ettepanekuid, kuidas lahendada tööjõuvajaduse, oskuste ja tööjõupakkumise kitsaskohti.
19. märtsil tutvustasime OSKA COVID-mõjude eriuuringu, isikuteenuste ning töötleva tööstuse uuringu tulemusi.
Kultuuri- ja loometegevusettevõtted ning töötajad said kriisi ajal kannatada keskmisest märksa rohkem.
Puuduliku väljaõppega iluteenindajate oskamatu tegevus võib olla ohuks kliendi tervisele. Iluteenuseid osutavad ka töötajad, kellel ei ole piisavalt teadmisi hügieenist ja inimese füsioloogiast, selgub OSKA isikuteenuste uuringust.
Töötlevas tööstuses jääb lähiaastatel puudu 2/3 inseneridest ning napib ka kutsehariduse tehniliste erialade lõpetajaid, selgub OSKA tuleviku-uuringust.
OSKA avalikustas hiljuti COVID-19 mõjude eriuuringu, mis annab ülevaate ka kriisi mõjust haridusele.
Eriuuringust, mille tegi Kutsekoda juunist novembrini 2020 koostöös arenguseire keskusega, selguvad oskused, mis aitavad tööturul koroonakriisis ellu jääda ja mille järele on vajadus kasvanud. Uuring pakub karjääriideid töö kaotanuile ning prognoosib lähitulevikku. Hariduse peatüki kohta esitatud küsimustele vastasid hariduse osa koostajad, OSKA uuringujuht Urve Metsa ja analüütik Andres Viia.