USA-s läbiviidud küsitluse andmetel ootab 52% vastajatest pakirobotite kasutuselevõtmist järgmise viie aasta jooksul. Kusjuures pakirobotite kasutuselevõtu valmiduses ilmnevad põlvkondlikud erinevused, nt 2017. aastal läbiviidud küsitluse andmetel peavad seda meelepärasemaks nooremad põlvkonnad: 65% 2000ndatel sündinutest, 59% 1980ndatel sündinutest ning 49% 1960ndatel sündinutest. Ometi kaasnevad pakirobotite kasutuselevõtuga ka küsimused, kõige enam, umbes veerand vastajatest, tunneb muret võimaluse pärast, et robot ja/või selle sisu võib sattuda varguse ohvriks. Iga viies vastanu pelgab töökohtade vähenemist.
Pakirobotite arendusvajadust tuntakse kui viimase miili tarneküsimust, sest just paki lõplik toimetamine kliendini on kulukas. Pakirobotite arendamisel on esirinnas Eesti päritolu firmad Starship Technologies ja Cleveron. Tallinnas on kaupu ja pakke juba võimalik pakirobotiga endale sobivasse asukohta tellida ning teekonda mobiilirakenduse abil reaalajas jälgida. Posti- ja kullerteenuste tulevikus võib näha nutikirjakaste, mis annavad märku sinna laekunud saadetistest, samuti on pilootprojektides katsetatud iseseisvalt tänavatel liikuvate kullerrobotite ning koduukse juurde paigaldatavate pakiautomaatidega. Kuigi droonide kasutamine pakiveoks vajab veel vastavate regulatsioonide täpsustamist, võib saadetis tulevikus kliendini jõuda ka õhu kaudu. Sellistele arengutele annavad hoogu veebimüügikanalid, nt Amazon, JD.com ning logistikaettevõtted, nt DHL, DPD, Airbus.