Trendi mõju avaldumine
- Varem veebis läbiviimiseks ebatõenäolised või võimatuna tundunud sündmused leidsid COVID-19 kriisi ajal veebis oma alternatiivi ning eeldatakse nende jätkuvat kasutamist (CB Insights, 2020a [1]).
- Uued tehnoloogiad muudavad inimeste omavahelise suhtlemise viise ja suhtluskeelt (Pärna, 2016 [2]).
- Sotsiaal- ja multimeedia levib massiliselt, traditsioonilise meedia osakaal väheneb (Pärna, 2016 [3]).
- Internet meediana eelistab tekstile järjest enam videot, animatsioone ja muid visuaalse kommunikatsiooni vahendeid (Pärna, 2016 [4]).
- Kasvab virtuaal- ja platvormitöö osatähtsus (Krusell jt, 2020 [5]). COVID-19 tõstis kaugtöö tegijate arvu, kaugtöö osakaal võrreldes COVID-19 eelse ajaga saab olema suurem (World Economic Forum, 2020c [6]; Singhal ja Sneader, 2021 [7]). (Mõju selgitust vaimsele tervisele vaata trendides Väärtusmaailm teiseneb > Paindlikum töö- ja õpimaailm ning > Keskendumine füüsilisele ja vaimsele tervisele.)
- Sotsiaal- ja multimeedia sisu loojad ja kasutajad mõjutavad arvamuste kujunemist (Pärna, 2016 [8]).
- E-kaubandus kasvab, mida omakorda hoogustas COVID-19 pandeemia (Väät, 2021b [9]).
- Tänu äpi- ja pilvepõhisele tarkvarale ja arenduste kättesaadavusele saavad inimesed hallata oma terviseinfot ning seada individualiseeritud eesmärke (Sohnemann jt, 2020 [10]).
- Toimub võrgusisese ja võrguvälise maailma ühinemine, kus virtuaalmaailma elemendid leiavad väljundi reaalmaailmas (CB Insights, 2021a [11]).
- Nutikad seadmed kiirendavad klienditeenindusprotsessi ning muudavad toodete ja teenuste tarbimise mugavamaks (Krusell jt, 2020 [12]). 5G ja asjade internet võimaldavad jagada infot, mida on tarvis nutika linna (These Are The 5G…, 2021 [13]) ja nutika kodu efektiivseks toimimiseks.
- Viimase paarikümne aasta jooksul on toimunud suurte digiplatvormide esiletõus, mis mõjutab laialdaselt paljusid eluvaldkondi (Arenguseire Keskus, 2020b [14]).
Vaata lisaks megatrendi Digitehnoloogia ulatub kõikjale.
Loe lähemaltSulge